Not a member? Register | Lost your password?
Close Panel
Articole online

Cezar Cernei: Orice oraş turistic care se respectă are puncte de informare pentru turişti

       

         Cezar Cernei este unul dintre cei mai cunoscuţi voluntari din Moldova. Tânăr, energic şi cu o groază de proiecte ambiţioase în minte. Dincolo de poziţia civică activă, Cezar este manager pe vânzări al portalului www.informator.md şi unul dintre autorii punctelor de informare pentru turişti din Chişinău.

 

Pe site-ul dvs am găsit informaţii mai mult despre Chişinău şi foarte puţin despre Bălţi şi Ştefan Vodă. De ce se întâmplă acest lucru? Cum aţi selectat oraşele care ar putea interesa turiştii?

 

Proiectul nostru de informare turistică a fost lansat în Moldova iniţial incluzând doar Chişinăul ca destinaţie turistică, urmând ca pe parcurs să ne extindem ca reţea la nivel naţional. Spre bucuria noastră procesul de "extindere" a început mai rapid, unii din clienţii noştri din afara Chişinăului dorind ca compania sau serviciul lor să fie deja acum inclus în baza noastră. Este adevărat că la moment alte oraşe din ţară au informaţii incomplete, dar scopul proiectului prevede includerea acestora în baza noastră cu timpul şi instalarea unui chioşc informaţional în fiecare dintre acestea. Pagina web oricum, reprezintă doar o parte din proiect, baza acestuia fiind chioşcurile fizice precum cel de lângă Primaria Generală Chişinău, unde turiştii pot accesa informaţii utile anume despre oraşul în care se află.

 

Programul conţine informaţii despre România şi Moldova. De ce România? Aveţi în vedere implicarea şi a unor obiective turistice din alte ţări din regiune?

 

Proiectul nostru are la bază o aplicaţie care se numeşte Tourist Informator, creată şi elaborată iniţial de o companie de turism românească. Începând cu 2007 în oraşele turistice din România au început să apară instrumente care ofereau turiştilor informaţii despre cazări, destinaţii, gastronomie, servicii, timp liber, shopping şi multe alte facilităţi. Popularitatea acestor chioşcuri de informare se datorează în primul rând faptului că turiştii beneficiază de o mulţime de functionalităţi, toate fiind gratis: apelarea unităţilor gratis, posibilitate de rezervare, internet WI-FI, printer, câteva limbi de circulaţie etc.

Noi am început o colaborare cu compania românească, scopul de bază fiind crearea unei baze unice regionale de puncte de informare şi în sine promovarea turismului moldovenesc atât în Moldova, cât şi peste hotare. Avantajele sunt reciproce atât pentru utilizatori, cât şi pentru clienţii care îşi promovează afacerile turistice. Mai mult, utilizatorii deja pot beneficia de o reţea turistică la nivel de 2 state, daca te afli la un chioşc din Predeal de exemplu, poţi afla informaţii despre România, dar şi despre Chişinău, şi invers – cei din Chişinău pot accesa destinaţiile din Mamaia. Noi sperăm că aspectul regional al proiectului să se contureze şi mai mult pe viitor şi acum suntem în proces de elaborare a extinderii noastre şi în Ucraina, de unde avem cereri de colaborare.

 

Cum aţi început afacerea şi ce investiţii aţi făcut în primul an de activitate?

 

Noi credem în hi-tech şi credem că Moldova trebuie să se modernizeze tehnologic. Am pornit de la o idee destul de complicată, care combină inovaţiile în publicitatea digitală şi promovarea turistică. Acest proiect este chiar şi la nivel mondial destul de inovativ, în lume existând puţine sisteme care combină la fel de multe functionalităţi, de aceea a trebuit să studiem şi să muncim foarte mult. Chiar şi acum, după 10 luni de la lansarea proiectului suntem în continuă modernizare fiindcă domeniul tehnologiilor avansează enorm de rapid.

 

Dacă vorbim de investiţii a trebuit să jertfim bani şi resurse, dar şi timp pentru a adapta totul la cerinţele clienţilor noştri. Investiţia iniţială a fost de 30 000 euro.

 

Care este cifra de afaceri acum?

 

Piaţa de publicitate din Moldova este una destul de restransă şi potentialul turistic fiind limitat.  E dificil să vorbim despre o cifră de afaceri la moment, deoarece calculele finale le vom face spre sfarşitul anului, cand vom trage linie şi vom vedea diferenţele dintre starea reală a lucrurilor şi cifrele din planul de dezvoltare.

 

Care este statistica acestui portal? Câţi vizitatori unici are pe zi? Care este numărul accesărilor pe lună?

 

Statistica site-ului este publică şi poate fi văzută pe portalurile locale metrica.md sau top20.md, care la moment ne poziţionează printre primele 40 de site-uri moldoveneşti.

Zilnic avem pe site în jur de 600 de vizitatori şi aproximativ 1000 la chioşcuri.

Deşi domeniul turismului nu este prioritar considerăm că avem un număr satisfacător de vizitatori unici pe zi. Lucrăm acum la optimizarea site-ului  pentru engleză şi alte limbi ca să putem atrage cât mai mulţi vizitatori externi. În curând vom avea o versiune nouă a site – ului care va fi mai uşor de utilizat şi mai dinamică, şi care va fi gata la momentul lansării unui nou chioşc în Chişinău.  

 

De ce aţi lansat proiectul de informaţii pentru turişti împreună cu Primaria Chişinău? Care a fost contribuţia autorităţilor locale?

 

Orice oraş turistic care se respectă are puncte de informare pentru turişti. Aşa gen de proiecte în lume de obicei sunt implementate de administraţiile publice locale. Din păcate cu toţii ştim că în Moldova sunt alte probleme prioritare pe care acestea le au de rezolvat. De aceea e bine că  Primăria susţine acest proiect, chiar mai mult, credem că autorităţile locale ar trebui să cedeze astfel de proiecte  companiilor private care urmăresc ca banii să fie eficient investiţi.

Parteneriatul nostru constă în faptul că direcţia primariei ne oferă anumite facilităţi ce ţine de racordarea la electricitate a chioşcurilor precum şi alte etape tehnice.

 

Cum lucraţi cu partenerii: hotele, restaurante, companii avia?

 

Tehnologiile pe care le folosim sunt occidentale, iar firmele care au experienţă cât de cât cu publicitatea din afara ţării sunt foarte deschise spre colaborare, înteleg esenţa proiectului, iar noi nu avem decât să rămânem satisfăcuţi.  Colaborarea constă în achitarea unei taxe anuale pentru amplasarea informaţiei în reţeaua de chioşcuri şi pe site-ul www.informator.md .  Este, totuşi, dificil să convingi clienţii în această perioadă grea pentru turismul moldovenesc să aloce din buget bani pentru acest gen de proiecte, însă  noi suntem aici ca să aducem ceva inovativ şi vom progresa până când folosirea tehnologiilor va fi în subcoştientul atât al clienţilor cât şi al turiştilor.

 

Cum păstraţi echilibru între interesele beneficiarilor şi cele ale partenerilor proiectului?

 

Beneficiarii şi partenerii noştri nu au neapărat interese care se contrazic.

Partenerii care susţin proiectul – Primăria, Moldcell, Unimedia au puţine tangenţe cu domeniul turistic ca domeniu de activitate. În schimb clienţii noştri au cerinţe foarte şi foarte exclusive, noi încercăm oricum ca interesele clienţilor să nu se contrapună cu cele ale partenerilor sau cu ideea în sine a proiectului. Altfel spus, cei care cunosc bine fenomenul marketingului în Moldova şi care activează în domeniul vânzărilor  de servicii au tot dreptul să-l numească "sălbatic".

 

Ion Toma

Sursa articolului: www.allmoldova.md

În Chişinău a aparut un Informator... turistic

 

        În Chişinău a apărut un Informator... turistic, ce-i drept. Este vorba de un aşa-zis chioşc tehnologizat, care conţine în baza sa de date toate informaţiile despre Chişinău şi unele oraşe din România. În plus, aparatul permite utilizatorilor să vorbească la telefon, să trimită email-uri şi să printeze informaţia de care are nevoie. Toate aceste servicii sunt absolut gratuite.

        Aparatul se află chiar lângă primărie, ca sa fie mai uşor de găsit, iar edilul capitalei, prezent la inaugurare, a şi încercat maşinăria. A trimis un email cu o fotografie ataşată.

       Nu în zadar aparatul a fost numit informator, ştie tot despre Chişinău şi despre oraşele din România - adică, restaurante, hoteluri, companii de arendare a automobilelor, precum şi evenimentele culturale care se desfăşoară la zi.

 

Mai Multe detalii pe : protv.md

S-a lansat primul infochioşc turistic în Moldova

 

 

        Pe 8 decembrie a avut loc lansarea oficială a proiectului „Informator Turistic". Acesta reprezintă un terminal informaţional modern care combină tehnologiile touch screen, inovaţiile de ultimă generaţie în comunicaţii, sistemele video în timp real, precum şi multe aplicaţii care permit utilizatorului să acceseze informaţii ce ţin de cazări, servicii, timp liber, evenimente, gastronomie etc. - toate fiind accesibile în cîteva limbi. Vizitatorul poate să telefoneze gratis unităţile care îl interesează, să scrie un email la adresele indicate, să caute pe hartă locaţiile sau să acceseze paginile web ale acestora.

         Scopul principal al proiectului este promovarea dezvoltării turistice a localităţ ilor şi regiunilor, respectiv popularizarea pe scara largă a Moldovei şi României în calitate de ţară de destinaţie. La eveniment au participat reprezentanţii SRL "INFORMATOR" precum şi partenerii acestui proiect: Primăria Municipiului Chişinău şi Compania "Moldcell". Edilul capitalei, Dorin Chirtoacă, prezent şi el la eveniment, a subliniat necesitatea implimentării proiectelor de acest gen şi în Moldova pentru a facilita accesul la destinaţiile turistice precum şi dezvoltarea infrastructurii turistice a capitalei. 

        La evenimentul de inaugurare a primului terminal informativ a fost prezent şi reprezentantul companiei Moldcell, partener al proiectului. "Fiind un proiect ce îmbina în sine valori similare celor promovate de Moldcell, precum: implementarea tehnologiilor noi şi dezvoltarea infrastructurii informaţionale a ţării, comunicarea şi accesul liber la informaţie, am ofe rit cu bunăvoinţă suportul tehnic necesar fiind bucuroşi de realizarea cu succes a proiectului dat. Ne dorim o extindere grabnică a acestui serviciu de care să poată beneficia cât mai multă populaţie", a declarat Irina Creţu, specialist Comunicări Corporative Moldcell. 

        Dezvoltatorii proiectului doresc extinderea reţelei de infochioşcuri atât în Chişinău cît şi în alte zone turistice ale ţării şi adresează o invitaţie companiilor care doresc plasarea unităţilor sau serviciilor în reţeaua de infochişcuri să îi contacteze Pentru mai multă informaţie accesaţi http://www.informator.md/.

 

Pentru detalii accesaţi: www.interlic.md

"Informator" - noul ghid turistic digital lansat azi la Chișinău

Foto: informator.md
 

        Astăzi în Moldova a fost lansat primul terminal informațional digital modern din Moldova "www.informator.md", transmite un comunicat de presă remis către UNIMEDIA. Conform sursei, scopul proiectului este extinderea şi modernizarea facilităţilor de informare turistică existente în R. Moldova.

 

        Potrivit sursei, terminalul reprezină un panou electronic care combină tehnologiile touch screen, inovaţiile de ultimă generaţie în comunicaţii, sistemele video în timp real precum şi multe aplicaţii care permit vizitatorului să acceseze informaţii ce ţin de cazări, gastronomie, servicii, timp liber, evenimente etc. – toate fiind accesibile în cîteva limbi.

 

        Vizitatorul are posibilitatea de a telefona gratis unităţile care îl interesează, să scrie emailuri sau să trimită cărţi poştale electronice, să caute pe hartă locaţiile sau să acceseze paginile web ale acestora. Adiţional, terminalul pune la dispoziţie acces gratuit la internet prin reţeţaua WiFi.
UNIMEDIA precizează că acesta este un proiect este lansat de compania INFORMATOR, susținut de Primăria mun. Chișinău, NWG Concept (România), compania Moldcell și New Media Group.
 Mai multe detalii la  unimedia.md